Forum Sojusz Fallen
Fallen
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

IP & ICMP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sojusz Fallen Strona Główna -> Ściągi, Zadania itp. / Specjalizacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricko
Brain
<FONT COLOR=DAA520>Brain</FONT>



Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 3255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ..::Zabrze::..

PostWysłany: Wto 8:31, 08 Mar 2011    Temat postu: IP & ICMP

---W BUDOWIE---

IP
Protokół internetowy jest protokołem warstwy sieciowej; cechy IP:
*protokół pakietowy,
*niezależny od niższych warstw sieci: adresami IP mogą posługiwać się
urządzenia korzystające z podłączenia do sieci poprzez Ethernet, Token
Ring, FDDI, etc.
*zapewnia globalną komunikację,
*zapewnia (a raczej: miał zapewniać) globalnie unikalne adresy.

Ważną cechą IP jest zawodność - protokół ten nie zapewnia niezawodnego przesyłania danych. Oznacza to, że może wystąpić dowolna kombinacja następujących sytuacji:
*przekłamanie danych,
*zamiana kolejności (pakiet A wysłany przed B, ale pakiet B dociera
jako pierwszy),
*podwójne dostarczenie pakietu,
*zagubienie / odrzucenie pakietu.
Mówi się, że jest to protokół best effort delivery – próbuje dostarczyć dane, ale nie kontroluje poprawności tego procesu. Jedynie nagłówek pakietu IP jest zabezpieczony sumą kontrolną

Dzięki temu, że protokół IP nie dba o poprawność dostarczenia danych jego działanie jest szybkie; umożliwia to także uproszczenie konstrukcji routerów (przypuszczalnie właśnie to zadecydowało o sukcesie IP). Z drugiej strony konieczność zapewnienia pewnego przesyłu danych spada na protokoły warstw wyższych.

ADRESY IP
Adresy IPv4 mają 32 bity, tradycyjnie podaje się je jako cztery liczby z zakresu od 0 do 255, oddzielone kropkami (stąd teoretycznie istnieje trochę ponad 4 mld. adresów). Adres każdego węzła przypisany jest jednoznacznie do określonej sieci; jeśli węzeł zostanie podłączony do innej sieci bez zmiany adresu, połączenia nie będą możliwe.

Podział taki spowodował, że adresy IP zaczęły się szybko wyczerpywać; ogromna jak się zdawało przestrzeń adresowa zaczęła się szybko kurczyć: *wielkie amerykańskie korporacje rezerwowały sobie sieci klasy A (po 16,7 mln. adresów), niezależnie, czy tego potrzebowały, czy nie
*sieci klasy C okazały się za małe do typowych zastosowań
(korporacyjnych), stąd zaczęto szybko rozdawać adresy sieci klasy B. Około 1993 roku wprowadzono zmiany w systemie zarządzania adresami; system ten nazwano Classless Inter – Domain Routing.

CIDR
CIDR zakłada, że długość adresu sieci może być zmienna; dzięki temu podział adresów można przeprowadzać w sposób bardziej elastyczny. Ponadto, możliwe jest zagnieżdżanie sieci, bądź łączenie mniejszych sieci w większe, co znacząco redukuje ilość routerów koniecznych do obsługi sieci, oraz długość tabeli routingu, które muszą zostać stworzone


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ricko dnia Wto 8:33, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sojusz Fallen Strona Główna -> Ściągi, Zadania itp. / Specjalizacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin