Sojusz Fallen
Fallen
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Sojusz Fallen Strona Główna
->
C++
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Klasowe - Technikum nr 7 Zabrze
----------------
Ściągi, Zadania itp.
Piastowie
Matura 04.05.2012 - 22.05.2012 - W trakcie...
Konkursy
III Rzeczpospolita
Matura - Lektury
OGame Wewnętrzne
----------------
Handel
Wojny i Pakty
Farmy i Skany
Nasze Najlepsze RW
Zmiany i Rozmowy o OGame
Statystyki
Metal za kryształ
Kryształ za deuter
Deuter za kryształ
Metal za deuter
Deuter za metal
Informatyka Zaawansowana
OB
SOiSK
Specjalizacja
PSiO
UTK
Angol
Ang.Zaw.
Fiza
Gegra
Hista
Mata
Niemiec
Polski
PP
Religia
WOS
Biola
Chemia
Władcy
Lektury
Olimpiada o Wynalazczości
TP
C
C++
PHP
Walka o Niepodległość
Java
Hyde Park
----------------
             
Zegar
Gadka Szmatka
Dowcipy
Gry Komputerowe
Porozmawiajmy o OGame
Sport
Filmy i TV
Nowinki Komputerowe i Komorkowe
Muza
Inne Unia
----------------
Nasza Gra na Innych Uniach
Archiwum
----------------
U60 i Akademia Fallen
U38
Chwała Fallen
U1
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ricko
Wysłany: Pon 20:50, 03 Paź 2011
Temat postu: Struktury - Przykład (Wektory) + Omówienia + Zadania
PROGRAM, KTÓRY GRUPA I OTRZYMAŁA DO PRZEROBIENIA (Dodałem opisy instrukcji)
#include <iostream>
#include <cstdio>
using namespace std;
// standardowe biblioteki //
struct punkt
// deklarujemy strukturę o nazwie PUNKT, posiada ona w swoim składzie dwie zmienne typu float oznaczające współrzędne punktów //
{
float wsp_x;
float wsp_y;
};
struct wektor
// deklarujemy kolejną strukturę o nazwie WEKTOR, zawiera ona zagnieżdżone dwie struktury "punkt" oznaczające początek i koniec wektora //
{
punkt poczatek;
punkt koniec;
};
int main() // program główny //
{
punkt p;
// deklarowanie zmiennej typu PUNKT //
wektor w;
// deklarowanie zmiennej typu WEKTOR //
cout << "Podaj wspolrzedna X poczatku wektora: ";
// Pobieranie współrzędnych dwóch punktów wektora //
cin >> w.poczatek.wsp_x;
// pobieranie wygląda następująco: zmienna typu wektor (w) -> zagnieżdżona w strukturze WEKTOR struktura typu PUNKT (poczatek) -> zmienna w strukturze PUNKT (wsp_x) //
cout << "Podaj wspolrzedna Y poczatku wektora: ";
cin >> w.poczatek.wsp_y;
cout << "Podaj wspolrzedna X konca wektora: ";
cin >> w.koniec.wsp_x;
cout << "Podaj wspolrzedna Y konca wektora: ";
cin >> w.koniec.wsp_y;
p.wsp_x = 0.5*(w.poczatek.wsp_x+w.koniec.wsp_x);
// obliczanie środka wektora - zmienna typu PUNKT (p) -> jej zmienna (wsp.x) //
p.wsp_y = 0.5*(w.poczatek.wsp_y+w.koniec.wsp_y);
cout << "Oto wspolrzedne srodka wektora: " << p.wsp_x << " , " << p.wsp_y;
// wypisywanie współrzędnych środka wektora //
cin.ignore();
getchar();
return 0;
}
_____________________________________________________________
POLECENIA DO ZROBIENIA:
Zmodyfikuj powyższy program!!!
a) Wewnątrz struktury wektor zadeklaruj funkcję do wczytywania współrzędnych
b) Wewnątrz struktury wektor zadeklaruj funkcję do wypisywania współrzędnych
c) Wewnątrz struktury wektor zadeklaruj funkcję do obliczania środka wektora.
d) Wewnątrz struktury wektor zadeklaruj funkcję do obliczania długości wektora.(należy wykorzystać tw. Pitagorasa, dołączmy bibliotekę math )
e) Zastosuj wszystkie funkcje wewnątrz funkcji głównej main.
_____________________________________________________________
CZYSTY PROGRAM:
Cytat:
#include <iostream>
#include <cstdio>
using namespace std;
struct punkt
{
float wsp_x;
float wsp_y;
};
struct wektor
{
punkt poczatek;
punkt koniec;
};
int main()
{
punkt p;
wektor w;
cout << "Podaj wspolrzedna X poczatku wektora: ";
cin >> w.poczatek.wsp_x;
cout << "Podaj wspolrzedna Y poczatku wektora: ";
cin >> w.poczatek.wsp_y;
cout << "Podaj wspolrzedna X konca wektora: ";
cin >> w.koniec.wsp_x;
cout << "Podaj wspolrzedna Y konca wektora: ";
cin >> w.koniec.wsp_y;
p.wsp_x = 0.5*(w.poczatek.wsp_x+w.koniec.wsp_x);
p.wsp_y = 0.5*(w.poczatek.wsp_y+w.koniec.wsp_y);
cout << "Oto wspolrzedne srodka wektora: " << p.wsp_x << " , " << p.wsp_y;
cin.ignore();
getchar();
return 0;
}
_____________________________________________________________
PROGRAM PO WYKONANIU POLECEŃ
#include <iostream>
#include <cstdio>
#include <math.h>
using namespace std;
struct punkt
{
float wsp_x;
float wsp_y;
};
struct wektor
{
punkt poczatek;
punkt koniec;
void podajwsp ();
void drukujwsp ();
void srodek ();
void dlugosc ();
};
void wektor::podajwsp()
{
cout << "Podaj wspolrzedna X poczatku wektora: ";
cin >> poczatek.wsp_x;
cout << "Podaj wspolrzedna Y poczatku wektora: ";
cin >> poczatek.wsp_y;
cout << "Podaj wspolrzedna X konca wektora: ";
cin >> koniec.wsp_x;
cout << "Podaj wspolrzedna Y konca wektora: ";
cin >> koniec.wsp_y;
}
void wektor::drukujwsp()
{
cout << "Poczatek: X " << poczatek.wsp_x << " Y " << poczatek.wsp_y << endl;
cout << "Koniec: X " << koniec.wsp_x << " Y " << koniec.wsp_y << endl ;
}
void wektor::srodek()
{
float x,y;
x = 0.5*(poczatek.wsp_x+koniec.wsp_x);
y = 0.5*(poczatek.wsp_y+koniec.wsp_y);
cout << "Oto wspolrzedne srodka wektora: " << x << " , " << y << endl;
}
void wektor::dlugosc()
{
float d;
d = sqrt (((koniec.wsp_x - poczatek.wsp_x)*(koniec.wsp_x - poczatek.wsp_x)) + ((koniec.wsp_y - poczatek.wsp_y)*(koniec.wsp_y - poczatek.wsp_y)) );
cout << "Dlugosc wektora wynosi: " << d << endl;
}
int main()
{
punkt p;
wektor w;
w.podajwsp();
w.drukujwsp();
w.srodek();
w.dlugosc();
cin.ignore();
getchar();
return 0;
}
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin